I mina ögon.

 
Ännu en bra dag.
Med en del handledning, kollegialt samspråk, fredagsfralla, TILDA-fix efter konstruktiv feedback av granskare och fastställare...
Det går åt rätt håll. Det går mot ljusare tider. Den värsta årstiden är snart över. Hoppet tänds igen.
Hoppet om ljus, värme och barfotaliv. 
Balkonghäng. Vila i sol. Brunbrända ben.
Men i alla fall: hösten är snart över. I mina ögon är det det bästa!
 
Insett att mitt jobb är svårt att toppa. 
Det är alltid utmaningar, jag vet aldrig hur dagen ska bli. Handledning är kreativt skapande emellanåt, där reflektionen på nåt sätt ska trigga igång egen kunskap, eget sätt att vilja va och arbeta på. Ibland är det tuffa samtal, ibland mest roliga. Ibland går det som på räls och ibland behövs en del jobb för att vägen ska rakna en smula. Och ibland får jag inse att det inte kommer fungera vägen ut. 
Jag har kul på jobbet, med sköna, kompetenta och goda kollegor. Jag utmanas och utvecklas i alla olika arbetsuppgifter, och jag får möjlighet till det jag faktiskt vill. Där har jag landat.
Tacksam att andra kan se potentialen dock, kul att känna att jag nog kan ge nåt. Bara genom att vara jag.
 
Som sagt, det är fredag.
Det ska jag strax fira.
ochjuilkänslan ska påbörjas imorgon med konserten på konserthuset: konserthusjul. 
Det ser jag fram emot!
 
Kram Joey 
 
 

Kommentera här: