En gud med vett o etikett?

 
 
Egentligen är det konstigt, det här livet.
I vår verklighet har vi fullt upp med att kitta upp ett nytt hus, tur till IKEA med ungar för alla möjliga val av byråer, stolar och skrivbord. Så otroligt lyxigt och bra har vi det i denna sidan världen.
 
I andra delar är det naturkatastrofer, svält och inte minst isis framfart i Irak. 
Så vidrigt!
Jag har svårt att hitta ord om deras fanatiska galenskap. Hur tror någon att man genom våld kan skapa lust att tro, att byta tro eller att ens VILJA tro? Vem i hela världen vill tro på något sånt ens? Det är så fasansfullt vad fanatism skapar i vår värld. Religiösa maktgalna människor....på ren svenska: fy fan!
 
Jag är ganska nöjd med att vara sådär lagom otroende. Som tror på att be till stjärnorna och tänka goda tankar...
Att behöva stöpa mig i en form, nä, det tror jag inte alls på. Och  det är tvunget så verkar det va en knepig gud som måste ha viss vett och etikett....som kräver visst antal böner, särskilda kläder eller andra attiraljer. Jag tror inte på det, utan det är människors sätt att skapa gemenskap i en förvirrad tillvaro.
 
❤️
 
 

Kommentera här: