Vatten, grönt te o fundering.

 
 
Så här välkomnande såg det ut när jag kom till massage. 
Så varmt och mysigt med skön musik och väldigt skönt under tiden.
Hoppas det gör lite mindre ont i morgon än det gjorde förra veckan....!!!!!
Ska lyda rådet att vila och dricka mycket vatten efteråt...tog en kopp grönt te också!
Te med apelsin och svartvinbär, ingefära o citron i. Fiiiint!
Passar bra efter Pärlans goda varma mackor!
 
Jag har funderat idag.
På bemötande, på hur vi möter de vi jobbar för- patienterna.
På att så lite betyder så mycket.
Ett vänligt ord, ett skämt, en extra minut och uppmuntran.
Att vara närvarande där och då.
Jusr närvarande för någon annan där och då.
Hur viktigt det är, och hur mycket det skulle betyda om det var jag som var patient.
Jag skulle just då vilja vara viktig och sedd, lyssnad på den stunden.
De få minuter det ofta rör sig om.
Det behöver vi reflektera över ibland, tänker jag.
Vem vi är där för, och varför. 
Och hur vi själva skulle vilja ha det.
 
❤️
 

Kommentera här: