Plats o grodprins.

 
 
Dante Frida Dennis Kamlla o AK 
 
 
Kanske är det svårt att förstå, att alla barn jag har i mitt liv  är en del av mig.
Mina pojkar, som jag haft i mitt liv sen de var små (och jag var 27) har funnits där sen dess fastän de nu är vuxna. Och jag delar de med deras biologiska mamma och pappa...:-)
 
För mig är de mina barn, och för Frida riktiga syskon (ett par av de delar ju faktiskt samma pappa).
Jag säger att jag har 5 barn. Ett äkta och fyra bonus, och för mig är det helt naturligt och så det liksom är. I 11 år jag levt under samma tak som mina fina killar, så självklart är de viktiga Och väldigt älskade!!
 
Men för utomstående verkar det svårt ibland, och det får det såklart va. 
Men det kan bli en liten sorg i mig när bonusar inte tycks lika viktiga som den som jag själv burit på.
 
För mig är det lite trångt att se på världen så, även om jag i vissa fall har sämre tålamod med vissa saker- eftersom jag gått igenom det några rundor innan...fast så kanske alla tänker om det är syskon som har legat i samma mage?
Egenheter som kommer igen ges kanske inte samma förståelse eller tolerans då heller?
Jagvet inte.
Jag vet i alla fall att jag funkar så och kan få dåligt samvete över det, och tänker samtidigt att det förmodligen är rätt mänskligt.
Och bara för att jag är flerfaldig bonusmorsa så behöver jag kanske inte vara en superwoman...?
 
Plats i själ och hjärta har jag i alla fall och det är nog tillräckligt bra.
Påsken har jag fyllt på med alla, skönt för själen❤️
Fick hem en grodprins också, den ska pryda fönstret i nya köket och påminna mig om hur bra livet verkligen kan bli och vara!
 
Kram

Kommentera här: