Plocka fram lite sol....

 
 
Jag önskar att man kunde samla solen på hög.
Liksom förvara den nånstans i kroppen att plocka ut vid behov, som med goda minnen.
När tyngden och tröttheten är som störst, så skulle man kunna pytsa ut solen över sig i små portioner så det räcker hela mörka hösten o vintern...
 
Dagarna är vackra.
Ljusa.
Regnbågen är ofantligt vacker.
Morgnarna är det....inte. Inte nu.
De är mörka och tunga, och kroppen ör oerhört svårflirtad denna årstid.
Det är likadant varje år, så länge jag minns tillbaka har det varit så.
 
Ljuset gör mig pigg och energifylld, sugen på skojigheter och social aktivitet.
Spontanitet och lust, uteliv och mindre kläder...skööööönt!
Mörker gör mig alldeles tvärtemot.
 
Jag har Italien i mitt goda minne...
Jag är oerhört priviligierad, glad och tacksam att jag får uppleva sommar även annars, och att jag får uppleva det med min finaste pärla.
Jag ska försöka plocka fram lite Italien, helt enkelt.
Lite nu och då efter behov.
Vi skulle alla behöva lite Italien nu väl....?
 
Johanna 

Kommentera här: