Halv.

 
 En astmig natt gjorde mig idag otroligt trött....
Blev piggare utmed dagen dock, skönt!!
Tror på en bra natt efter senhämtning av unge.
Har förstått att det ju gäller att sova ett tag innan för att få lite fler timmars sömn.
 
Efter matleverans till henne, matinköp och lite presentfix och kvällskäk för min del så sitter jag nu framför Halv 8 hos mig.
Jag är trött och jag längtar!!!
Känner mig halv utan min pärla när det gått några dagar...
Men snart, snart är han här hos mig igen!
 
Tänker ofta på att förlora den man älskar. 
Hur otroligt ont det måste göra att bli ensam efter att ha Levt ihop, tätt och nära där man delat det mesta som går att dela.
Att kanske ha levt i många, många år och liksom vuxit ihop och sen bli ensam....så vidrigt!
Vad gör man liksom? Hur går livet vidare?
Hur hittar man glädjen, ron och kärleken till livet igen?
Jag har svårt att förstå hur det skulle gå till... samtidigt finns ju många bevis på att det faktiskt går...
På nåt outgrundligt sätt så är viljan att fortsätta och hitta nya möjligheter en otroligt stark kraft...
Ofta klarar vi människor mer än vi tror.
 
Tur är väl det.
Och jag klarar en stund utan min älskade sambo.
Han är ju snart hos mig igen!! 
 
Joey
 

Kommentera här: