Bygga bo och flyga fritt.

 
 
Efter promenad med min käre far, matinköp och omelett så har jag nu kollat på Så mycket bättre-reprisen.
Jag gillar verkligen detta varma program som ger näring åt höstens lite kalla hjärta.
Underbart med säsongstart!
 
Tankar i mitt huvud idag rör sig annars om att växa. Bli större, äldre eller egentligen mognare.
För själva åldern har inte så mycket alls att göra med mognad. Det är en siffra, som är ganska tom och vilseledande ibland.
 
Jag är i en del stycken en hönsmamma, absolut.
Medan jag medvetet jobbat, och jobbar med, att låta flyga friare och friare.
När  vi bodde själva utvecklades vingarna genom att framför allt få egen nyckel, gå själv hem från skolan genom stan, lära sig att va hemma själv ett par timmar och hantera det.
Nu är flygturen vidare, längre avstånd och med en inre självklar styrka.
En trygghet som är fantastisk skön att se.
Men det tar lite tid att komma in i det.
Att förstå att va ensam o njuta av det också är något som kommit från mig...
Och nåt jag ska bli vän med att även andra behöver.
 
Det är en balansgång såklart.
För vad är behov av att vilja vara själv och diplomati för att inte ge dåligt samvete...?
Det är en balansgång med att samla in och bygga bo och att släppa fritt för flygtur.
Längre och längre.
Samtidigt ska känslan vara självklar, att det när som helst är ok att komma hem för att putsa vingarna.
 
Joey
 

Kommentera här: