Ett steg tillbaka.

Vy från köksfönstret i Sthlm.
 
Min bror Johan
Pärlan.
Tantolunden.
 
Dagarna och timmarna på helgerna tycka gå fortare än andra dagar!
Haft en go helg med musikal, god mat, gott rödtjut, spännande diskussioner, skratt och allvar, teknikinstallation av Pärlan i brorsans lägenhet, sightseeing på Solsidan, promenad i mysiga Tantolunden....
Inga måsten nånstans.
 
Det är just nu väldigt skönt.
Det blir ibland för mycket av det, i livspusslets ekorrhjul. 
I perioder hanterar jag det utan att tänka, i vissa så gör jag det med närvaro och också tillfredsställelse.
Men i andra perioder tar det emot och energin räcker bara till att vara där, närvarande till större del men kanske inte mycket mer än så.
Och jag känner ibland extremt dåligt samvete för det.
Känner mig som en sämre människa.
I alla fall en tråkig människa.
 
Men jag har beslutat mig.
För att jag får liksom anpassa mig till energin som finns, för det blir värre i långa loppet om jag bränner mer än jag faktiskt klarar av.
Världen rasar inte om jag backar lite.
Den krackelerar nog inte ens....?
Kanske tycker den rent av att det vore skönt om jag äntligen tog ett steg tillbaka:-)?
 
kram Joey ❤
 
 

Kommentera här: