Doft av stad.

Efter en ganska påfrestande men också lärorik dag, är hjärnan tröttare än vanligt.
Det passade bra med en liten planeringsfika med goa kolleger efter det!
 
Har sen, i väntan på minsta bonusdotterns dansslut, doftat in stan i mitt sinne.
Kört kvarter upp, och ner, känt in och tittat.
Och jag har efter tjugo år i samhälle, tjugoett år i innerstan och ett par år i stans utkant fått känna på olika ställen att bo på.
 
Och konstaterar att allt har sin tid, där olika boenden och stadsdelar/samhällen fyllt sin funktion i mitt liv...
Och jag har konstaterat att jag verkligen är en stadstjej.
Jag gillar att kunna gå överallt, skippa bilen och använda benen.
Ha nära stan när lusten att bara gå Storgatan fram o tillbaka faller på, ett glas vin intas och stegen hem är få och lätta.
Jag gillar vårt hus, vår trädgård och närheten till sjön- det är fantastiskt mysigt!
Men drömmen...tja, kunde man flytta huset och äppelträden till en gata precis mitt i smeten så hade jag gjort det:-)
 
Och nä.
Det är inte synd om mig på nåt sätt!
Jag har inte blivit tvingad att flytta, bil har jag och kärlek i mitt liv, ett vackert hus och bra liv.
Men en liten dröm om stadsdoft- det har jag!
 
Kram Joey 

Kommentera här: