Vitlöksdoft och mor-dottermys.

Varit i vården som sjuksköterska idag.
En hiskeligt hektisk dag med sen lunch och kort paus, mycket spring, fix och samtal hit och dit.
Men ändå kul!

Körde hem, ställde bilen och gick direkt.
Tillbaka till stan, ca 7 km, för att hämta Pärlans bil som varit och blivit fin.
En skön promenad i -1• och lite svagt solsken, Sköna skor och Emmy-Lou Harris i öronen.
Det behövde jag!

Liksom att stå vid spisen och låta tomat- och linssoppan fylla kropp, knopp och nos med mustig vitlöksdoft...
Det är ibland otroligt rogivande att laga mat.
Att inte riktigt från början veta vad det ska landa i, utan komma på efterhand och låta mjuk kreativitet få utlopp.
Tacksam unge att laga mat till har jag!
Hon e van vid det mesta och att det blir en massa påhitt jämt.
Det är bra!
Jag blir liksom snällare o gladare då:-)

Nu har jag landat i min favoritpose.
Med bok.
Fridis gör läxan om miljöpåverkan av bilar bl.a.
Snart blir det varsin kopp te, med citron, honung och ingefära samt Pretty Little Liars!

Mor- och dottermys❤.

Pussens!!!
Johanna

Kommentera här: