Anni-Frid & jag:-)

 
 
 
Nedanför scenen står de, publiken.
Och skriker för full hals.
Och väntar.
Där står jag i platåskor, blanka kläder med läppglanset på och micen i handen.
Jag- Anni-Frid.
Bredvid mig står Agnetha och Benny och Björn.
Strålkastarna på.
Konserten drar igång....
Dancing Queen, Mamma Mia, Warerloo....
 
Jag öppnar ögonen.
Och står på trappan mellan mammas och pappas vardagsrum och matrum, där jag har MIN barndoms scen.
I handen har jag ett hopprep och ibland en minimic som tillhör stereon.
Den skrikande publiken är ett tomt vardagsrum och ibland snäll mamma o pappa.
 
Fick såna minnen idag!
ABBA-museet, där jag liksom for tillbaka  till min första Idol. När jag kanske var 5,6 år och framåt.
Och älskade dem. Och framför allt Frida.
Jag tyckte hon sjöng snyggast och hade alltid andrastämmorna.
Och så var hon motsatsen till mig: mörkt hår, krulligt. 
 
Och idag har hela familjen gått o gnolat på ABBA-låtar, lekt audition i studio, dansat till musiken och sett filmer och klipp. Fantastiskt roligt!
Rekommenderas varmt.
 
kram❤
 

Kommentera här: