Om cykling, Njutning o Little Bee.

 
 
 
Några kvällar denna veckan har vi cyklat längre rundor, mannen och jag.
Jag har inte varit någon cykelfantast innan, men jag har njutit denna vecka. 
Av cykling i behagligt men ändå träningsaktigt tempo ( om man betänker mina lite klena lungor), av sightseeingidén, stopp med mat eller et glas vin på nåt annorlunda ställe och mysprat innan hemfärd.
 
Efter turen igår satte vi oss ute, 24 grader kl 21, och njöt med en Baileys för min del och whisky för mannens. 
Och lyssnade på härliga skratt o musik från någon granne som hade sommarfest.
 
Efter min frukost, rivet äpple, melon, mandlar, solrosfrön och lite müsli, så oljade jag in bokhyllan som Patrik satte ihop igår.
Bytte plats på den nya och en gammal skänk, så dagen har också inneburit bärande, urpackning och uppackning. 
Det blir i vilket fall bra, då hemmet har lite för mycket böcker i förhållande till hyllor:-)
 
Njuter årets varmaste dag.
Sitter i solen små stunder i taget och läser Little Bee.
Handlar om en flyktingflicka från Nigeria som kommer till London, om hennes trauma, hopp och livsgnista mitt i suicidtankar. En stark och berörande bok.
 
Tack livet, för underbara senesterveckor!
 
Kram

Kommentera här: