Medveten närvaro & lyckan.

 
 
 
 
Gårdagskvällen tillbringades i Krokås, med ett gott gäng glada personer. God mat, ljuvligt väder, promenad, prat och skratt satt vi med filtar om häcken till 02 i natt. Härligt!
 
I morse vaknade jag först, smög fram min bikini och satte mig ute i solens tystnad, med boken Little Bee. Väldigt behagligt.
 
Jag körde hem.
Och gjorde mig medveten om att jag, som brukar bli tokirriterad på slöa bilister och svära högt som om jag på nåt sätt tror att det kommer hjälpa de att trycka hårdare på gasen, tog resan med en slags salig ro.
Jag blev inte stressad, jag bara fann mig accepterande. Körde efter den blå toyotan i takt med den. Utan en enda svordom.
En ny upplevelse av medveten närvaro....
 
Som när bunken fylldes med svarta vinbär och krusbär och P1 med först Annika Andersson och nu Teodor Kallifatides fyllde mitt medvetande.
 
Lyckan över trädgården som ger underbara möjligheter till pajer och smoothies hösten lång.
Lyckan över att få ta del av andras livsberättelser.
Lyckan över solen som värmer min kropp.
Lyckan över att snart cykla en tur med nyfixad sådan. Ser fram emot turen tillsammans med mannen i mitt liv.
 
Ska försöka behålla denna känsla.
Och fortsätta va just lycklig över de små tingen.
 
Kramar

Kommentera här: