Blodsband eller inte...!

 
 
 
En underbar kväll igår!
Messade med mina bonussöners mamma, om livsomställningar och känslor och bjöd in på sen kvällsfika. Äldste bonusen Dennis och hans Kamilla var hemma oxå, så alla kom...!
En fika blev nattprat, om livet, förändringar, förtroende, tillit, vem som finns där och hur kärlek visas. Och inte visas. Om besvikelser och båtturer, resor, barn, uppfostran, förväntningar....
En verkligen energigivande, underbar kväll med delar av min feta familj❤❤❤!
 
Blodsband är ganska oväsentligt. Jag älskar min bror och föräldrar, min äkta unge galet och oförbehållslöst mycket. 
Och jag älskar mina bonussöner och deras mamma.
De betyder otroligt mycket för mig. Jag önskar så att det ska gå bra, kännas bra i livet för dem.
Liksom för mina bonusdöttrar som jag också fått förmånen att lära känna under drygt 3 år nu.
Jag vill av hela mitt hjärta att livet ska vara gott för dem, att de ska hitta sig själva och den väg de bör gå. Jag vill ge de mod och förtröstan på vägen.
 
Jag tänker ofta på det. 
Att jag vill finnas där för dem alla.
Jag lyckas inte alltid, jag har definitivt dåliga och mindre tålmodiga, hårda dagar. 
Jag vet att min tunga ibland kan vara vass.
Men jag försöker, jag arbetar med de sidorna av mig som är mindre kul.
Jag vill verkligen vara en god mamma för ALLA barn, eller en god bonusperson. Någon som de kan snacka med, komma till vid funderingar. Någon de får med sig åtminstone något gott ifrån.
 
Jag har att jobba på.
Det är ett förtroende man förtjänar, inte något någonsin kan kräva.
Öppnar jag mitt sinne kan jag få förtroenden.
Sluter jag mig förtjänar jag inget.
Precis så enkelt, och så svårt är det.
 
kramens❤
 

Kommentera här: