Vaccin och arbete.

Var laddad inför dagens uppdrag, trots att det inte riktigt kändes så igår:-)
Skönt att natt och sömn kan göra batterier fyllda!
Introduktion idag, möte i eftermiddag, mycket mail om möte och tankar, studiebesök mm...

Vaccin.
Inte pigga-upp-eller-tvärtom-svin-vaccin utan sista sprutan för hepatit, twinrix, som man behöver ha för att åka till vissa delar av vår värld.
Tog första före Egypten-resan, så nu är vi laddade för tid och evighet, älskelsen och jag:-)!!
Kan behövas med den man jag har turen att leva mitt liv med<3

Och jag kunde gå idag trots öm i vaderna efter min galna unges träningspass med sin gamla mor!! Ikväll ska jag med god kollega på något slags yogaaktigt pass...stel som ett badkar...nåja. Kan ju vara kul för andra att se om inte annat.
Ska bli kul att pröva! Hon har försökt locka med mig på våldsamma pass men nä fy, så läskigt...det här verkar lugnt och fridfullt!

Funderar.
På motiverande och stödjande samtal, hur bäst lämna över pucken för eget ansvar samtidigt som man ska finnas där.
Inte alltid en lätt pilsner, eller balansgång...!
Försöka införliva tro på sin förmåga men också ansvar för sina handlingar.
En spark i häcken och samtidigt en nödbroms när det är befogat.
Som sagt.
Balans.
En spännande sådan.

Vem har sagt att det måste va lätt...?

Kramar Johanna

Kommentera här: