Starkare innebörd.

Tänker på Hon har kaos.
Under samma himmel.
Over The rainbow....

Och förundras hur olika det verkligen är här, trots att vi lever under samma himmel.

Pratade med olika goda vänner igår, först på fika sen på hockey.
Om tankar och upplevelser.
De senare har nyss varit på spännande Afrika-resa, fått se massor och upplevt kåkstäder med dess fattigdom men ändå deras tacksamhet och glädje över svenskar på besök, vänlighet och värme.

Människor i min närhet, som levt och lever, så väldigt olika från mig.
Som trots otroliga kamper i livet uppstått ur asfalten likt den starkaste maskros...
Och somliga som trots yttre förutsättningar sjunker och inte orkar ta sig över bergen, mot solen.

Och vi lever alla där.
Under samma himmel...

Innebörden för vår CD har vuxit sig ännu starkare, och målet att samla in pengar till dessa barn och ungdomar känns otroligt viktigt.
Och starkt.
Sjöng till skivan i bilen, för att öva inför kommande konserter.
Och grät.
Blev berörd av sångerna, texterna, livet som pågår och som ibland är obegripligt.

Konserterna framöver ser jag fram emot med viss fasa.
Att förmedla ett budskap och en känsla...utan att själv gråta sönder låtarna.
Känner med hela mitt hjärta, min kropp, att det brinner för detta.

Vi är alla människor- med lika värde- och med lika stor rätt till ett skönt liv.
Vi lever ju under samma himmel.

❤❤❤
Varm kram
Joey

Kom och fyll kyrkorna i vår!!
Var med du oxå❤

Kommentarer:

1 Suz:

skriven

Livet är tufft och orättvist många gånger. Men vet att ljuset finns där framme även om det ibland är långt dit. Har lärt mej det den hårda vägen men är glad å faktiskt tacksam trots allt att jag gjort den resan. Jag har blivit den jag är idag tack vare den resan och dom människor som funnits där. Du är en av dom som funnits där och det är jag tacksam å glad för.
Det ni gör med konserterna och skivan är otroligt mycket värt för dom barn och ungdomar som det går till. Att få komma iväg och få vara barn om än bara för en kort tid är underbart och stärker dom. Att för några dagar slippa vara rädd.
Ska verkligen försöka komma på konserten.
Love you!

2 Johanna:

skriven

Tack älskade vän❤!!!

Kommentera här: