Mänskor på väg...

Vad tänker de på, där de springer, går, flanerar, och nästan galopperar fram?

Är jag på rätt väg?
Kommer jag från en bra helg, är jag nöjd eller flyr jag från nåt jobbigt och tungt till nått lätt och glatt?
Eller är jag på väg efter underbar helg med ny kraft och inspiration, beredd att ändra det mindre goda i mitt eget liv...?

Det är förmodligen hela spannet där emellan.
Beslut som tagits, omvälvande samtal och förändringar skapar nya möjligheter, nya vägar.

Och så de, som precis som jag, är på väg efter härlig helg med många upplevelser, sköna samtal, god mat till en lika bra tillvaro.
Som inte vill springas ifrån, utan som man längtar till.

Det är skönt!
Härligt att va iväg och tanka energi och ha kul, njuta av andra saker men att ha längtan till HEM i hjärtat.
Trodde, för nåt som känns längesen, inte jag skulle få uppleva det.
Men det gör jag.
Och det är hamnen.
Famnen.
Tryggheten.
I att älska och att vara älskad.


Joey

Kommentera här: