Kvinnor kan❤

Läste en artikel i Amelia igår, om nya tidens feminister med bara bröst och blomsterkransar i håret: Femens.
Med ursprung Ukraina.
Europas bordell, enligt Femens själva.

Runt förra sekelskiftet bar kvinnor brallor för att protestera mot männens makt.
Femens kör helt enkelt bara en annan klädkod för att få uppmärksamhet!
Gruppen bildades -08 för att protestera mot en växande sexturism i Ukraina där det var vanligt att studenter sålde sina kroppar för att finansiera sina studier...

De berättar att de medverkat då franska katolska fanatiker ordnade en demonstration mot homoäktenskap. Femens gick rakt in i tåget och sprutade med små eldsläckare garnerade med texten Jesus spermier.
De var vid tillfället utklädda till nunnor med slöja, svarta stayups, svarta trosor och stövlar.
Vilken syn! Men också: vilket tydligt budskap!

Vid tillfället blev de attackerade av de religiösa männen i tåget som sparkade och slog dem.
Påhejade av präktiga fruar som skrek att de fick vad de förtjänade....
Femens kommentar: vi fick de att visa sitt rätta ansikte.
Jo. Onekligen.

Nakenheten förklarar de med att de själva tar tillbaka kontrollen över sina egna kroppar.
Att ingen har rätt att röra eller tafsa oavsett hur kvinnan väljer att klä sig.

Så sant!!

Jag blir lite styrkt av den här artikeln när jag tänker på kvinnors situation runt omkring oss, i Europa, Afrika...där kvinnans värde klassas klart lägre än männens. Eller bara här i vårt land där kvinnors löner FORTFARANDE ÅR 2013 ÄR LÄGRE FÖR SAMMA ARBETE!!!!

Går tillbaka ca 25 år i tiden, när jag befann mig i ett S k kristet sammanhang. Tämligen fanatiskt.
Och jag var på väg bort.
Klädde mig i kort kjol (inte galet kort men kort), varpå jag fick kommentaren av en herre (såklart) att han tyckte jag skulle byta kläder eftersom jag hetsade upp honom....!
Hör ni hur det låter???? JAG skulle byta för att HAN blev upphetsad!? Vems problem är det?
Så jävla sjukt helt enkelt!

Låt oss vara det vi är och vill vara, överallt och i alla sammanhang.
För att vi är vi. Jag - jag.
För att vi är på samma jordklot, älskar, äter, städar, arbetar...
Precis som vem som helst.
Låt oss göra det vi vill göra.
Jobba, va hemma...så länge vi själva väljer.

Svagheten visar sig onekligen hos den som utsätter kvinnor för hot och våld.
Tänk om de själva kunde se det, vända spegeln och se sig själva.

Ett ovanligt inlägg från mig, men härligt att skriva!!
Och alltid angeläget, tyvärr.

Go girls❤!

Joey

Kommentera här: