En bok. Full av minnen.

Hemma m lite kroppsklenheter...
Vilar mycket, äter nyttigt, dricker nyttigt...läser, eldar, tittar på Hospitalet och en massa olika konstiga program på TV...
Idag är dottern i skolan igen efter sin sjuka, hoppas hon e pigg!

Plockade fram min lilla bok.
En färgglad anteckningsbok som jag skrivit i sen 2002, då min älskelse var 2 år,
Lite små saker hon gjort, sagt, sjungit...
Det jag upplevt som mamma med denna ljuvliga lilla höna.
Fått mig en hel del skratt, leenden och goa tillbakablickar.

En liten berättelse från boken:
"Frida satt på golvet och åt godis ur sitt påskägg när morfar (Oppa Boje) lade sig ner bredvid henne.
Han frågade vad hon hade för godis där, och Frida tog godiset, sträckte upp den mot Oppa och sa; gillar du den dodisen Oppa Boje? Varpå morfar ger ett jakande svar.
Frida; "vill du ha den då?"

Jag har alltid sagt att hon varit galet tålig trots mycket sjuk som liten, vilket detta visar:
"Haft problem med sin krupp och astma. Ikväll suttit i sin lilla fåtölj och druckit välling. Jag hörde att hon lät lite tät och andfådd så jag frågade om det var jobbigt med andningen.
Då tittar hon på mig och säger, två år gammal, Baja lite, mamma. Baja lite pytte. "

En annan rolig historia var när hon var bjuden på piratfest, men med en gång sagt att pirat skulle hon INTE va.
Hon klädde sig själv inför denna tillställning, 4 år gammal, kom ut påklädd som en liten gumma med förkläde och sjalett på huvudet.
På frågan varför hon skulle va gumma svarar hon "jo men piraterna behöver ju en mamma, så det ska jag va".

Typiskt henne, lite egensinnig och lillgammal i samma lilla kropp❤

Mycket sång var det redan i tidig ålder, något som härligt nog, fortsatt:-)
Hon älskade att dansa och vid tillfälle dansade vi två som galningar (2007, då hon var 7) till melodifestivals-CD varpå Frida ska ha utbrustit "Du är den bästa mamman man kan ha. Jag vet ingen annan som dansar med sina barn så sent på kvällen"....

Är glad att jag skrivit ned en del.
Tänker att det kan värma henne en dag, när jag inte finns eller när hon själv får barn.
Ska läsa lite för henne i kväll:-)

Kram!
Joey
❤❤❤

Kommentera här: