Björk o pastasallad.

 
 
Gick en runda igår kväll.
Och konstaterade åter att det nära inpå oss är väldigt vackert.
Med sjön, små bryggor, mycket grönt.
Det är nog bra för själen.
Mediterade under vår egen mäktiga björk, oxå bra för själ och hjärta.
 
Jag har ett speciellt förhållande till den där björken och gillade den första gången jag såg den.
Den är stor, hög med en trädkoja i. Den blommar tidigt och håller sig grön länge och den utstrålar lugn. Frid.
Det har gungats mycket i den björken, och sjungits massor från gungan.
Skönt för mammahjärtat.
 
Min älskelse har långsov idag, behövdes nog efter takläggaroväsen och några dagars bortavaro. Jag låter henne sova, hämta kraft och energi som behövs till stundande cats-rep!
 
Ska fixa pastasallad, som hon kan ta med. Det är tydligen nåt speciellt med den där pastasalladden också. 
Det var så min sambo och min unge fick kontakt, på sina rep med utomhusteatern. Han skojade alltid med henne att den ju såg så god ut och att han ville ha lite....
Givetvis gjorde jag ju en egen Bunke till honom nästkommande rep:-)
Som bekant var alltid fikakorgen fylld med kaffe, extra mugg och ibland en lindt-choklad....!
 
Det är inhalationsdags, känner jag.
Sopat efter att takläggarna tagit bort ställningarna, så två ton spik är nu ett minne blott.
 
Kram o god fredag!
Joey

Kommentera här: