Berättelser och redo.

 
 
 
Berättelserna från första skoldagen var glada:-)!
Så skönt!
För som ni vet är det ju rätt tufft att börja på nytt ställe, med nya kompisar, nya rutiner och nya inlärningsmetoder. 
Inte lätt för en vuxen, och inte lätt för en snart 10-årig unge.
Å andra sidan, ungar är mer på bettet bara av sig själva på nåt sätt. Utan krångel.
Jag håller tummarna att det ska sätta sig ett lugn och en trygghet i det nya!!
Det är hon så värd, det lilla livet❤
 
Även de stora glinen var nöjda, men trötta, efter sin dag. Bra start!
 
Jag har målat igen.
Det går att försvinna i det liksom, i dragen med penseln och lekande med färger...
Som i en bok fast med en annan egen kreativitet istället. 
Jag hittar foton eller bilder och målar av, jag kan inte måla sådär från huvudet.
Men ska sätta mig ute någon dag, o åka till stugan för att måla av direkt...ser fram emot det!
 
 Det är dags att vakna till, och försöka jobba igen. Varit uppe och inhalerat i natt, är inte hundra i mina lungor fortfarande men dock. Allt är relativt, och jämfört med för 21/2 v sen är det piece of cake:-).
Inväntar Telefontid m läkaren på vårdcentralen idag. Jag hoppas på definitiv vändning alldeles typ jätteNU!
Tänker att imorgon är jag nog ändå redo för jobb.
 
Ska uppdatera mig genom att läsa igenom senaste versionen av vår uppsats, det börjar bli dags att ta tag i det på allvar igen.
Vi behöver korta ner ytterligare, och det var liksom där vi slutade innan semesteruppehållet.
Och det är svårt! 
 
The byggjobbare är här igen, för byte av plasttak. Det låter som att de river ner och förstör mest men det blir nog bra i slutänden:-)
 
God tisdag till er!
Kram Joey ❤
 
 

Kommentera här: