Jag vill ha mer.

 
Efter en tokstressförmiddag satte vi oss så på tåget, älskelsen o jag.
Till Sthlm. 
Väl uppe efter försening tryckte vi i oss en korv på väg t vandrarhemmet, slängde in väskorna, satt i 10 min för att sen gå till kvällens evenemang .
Globen och Justin Bieber. Eller Bäver som jag säger.
 
Den stora frågan: varför all denna stress när han kom TVÅ timmar sent?!
såå respektlöst!
Och nej.
Jag är inget fan nu heller.
Showen var häftig, dansarna otroligt bra o även Bäver själv behärskar absolut detta.
 
Men var finns budskapet?
Det finns ett: du kan bli vad du vill.
Men det är tunt.
Inför alla dessa unga människor hade det varit underbart med ett tydligt o djupare budskap.
Om kärlek, människors rättigheter oavsett ras, färg, läggning.... miljön o hälsa....vad som med en dimension till.
 
 Konstaterar att flickorna för vars skull vi var där njöt, dansade och gillade. Gott så.
För egen del konstaterar jag att jag nog ändå är lite gammal.
Jag önskar mig äkthet och känsla.
Av hjärtat.
Inte inövat och pauserat för bästa effekt.
Inte anspelningar på sex o bar bringa.
 
Jag vill ha mer.
Av annat.
 
Kram Joey

Kommentera här: