Idag njuter jag.

 
 
Idag njuter jag.
Av solen.
Fågelkvitter.
Ljudet av biltvätt och sågning av grenar, grus under skorna.
En långpromenad o musik med Mumford and sons i öronen.
Av långsam frukost med min sambo.
Av att min kropp orkade gå sig svettig.
Att mina öron hör och uppskattar musiken och fåglarna.
 
Att känslan av vår har kommit, och minnen från när jag själv var liten dyker upp.
Gungande och sjungande Blåsippam ute i trädgården. För full hals.
Minnen, goda minnen, av föräldrar som gett mig allt jag behövt. Av kärlek, tid och möjlighet att idka mina intressen.
 
Tacksam är jag idag.
Över att jag får va med, ha mina föräldrar och vänner i livet.
Att jag får uppleva allt som jag får, särskilt dottern och åren med Pärlan.
Alla underbara platser jag fått besöka.
Tillsammans med de jag älskar.
Jag har haft tur, och jag är priviligierad. Det är jag medveten om.
 
idag tänker jag på konserten om två veckor.
Att jag vill sjunga för de som inte har det som jag.
Som kanske inte njuter idag, eller sitter på en gunga och sjunger.
 
Vi är alla människor. Under samma himmel.
 
Kram❤

Kommentera här: