Här o nu.

 
 
En varierande arbetsdag med yrkeshandledning och halvtidsbedömningar.
En bra dag, i mitt tycke.
Hoppas studenterna upplevde det så också.
Det finns väl alltid en viss anspänning inför bedömningar men det som kommer upp är sådant vi redan reflekterat över till stor del och mer som en avstämning. Hur ligger jag till, vad behöver jag jobba vidare med? Mer som ett kreativt samtal.
 
Träffade fina vännen Connie, tog en promenad runt sjön och sen en fika på Fyra krogar i solen.
Lite livsprat. Fniss. Allvar.  Meditationsprat. Om att ta vara på och leka mitt i allt som ändå händer. En god stund!
 
Ärtsoppa och pannkakor till käk.
Meditation, för min del, som efterrätt:-)
Har varit sämre på det och behöver ändra på det. Behöver finna lugn i magen mellan varven, släppa taget och bara vara. Utan prestation. Bara va i nuet.
 
Tillbaka till "verkligheten" ska jag strax lyssna på läsning av minsta bonusen och förhoppningsvis snart få hämta min älskelse innan jag ska sova:-)
 
Det är kväll.
Och jag har haft en bra dag!
 
Kram Johanna ❤

Kommentera här: