Städning, höstning, njutning.

 
 
 
Denna helg har varit GOD emot mig.
 
Fredagen var bra, mycket olika sysslor på jobbet men kul med lite allt-i-allo.
Fredagkvällen var vi hos goda vänner på god mat, alldeles för gott vin och lite bubbel.
Resulterade i lång sovmorgon, långfrukost och mys.
Tid för städning i lugn och ro efter minishopping hann vi oxå med före kvällens hockey.
Hockey med nya bekanta, och Goa vänner, mat, skratt och prat.
Och jag fortsatte med mina tappra försök att piska upp Lakers till mål....men det verkar inte ha någon större effekt???!!
Slår programbladet hårt mot näven för att hålla takt med hejarklacken och musiken.
Somliga gnäller över Tinnitus när jag trummar loss men de gnäller bara:-).....!!
 
Nåja.
Lite sovmorgon idag också, stadig frukost med fritata och kaffe, äggmackor till att packa ner för höstning i stugan.
Rensat hängrännor, sopat barr från tak och skrapat bort mossa från stentrappor, vattnet avstängt....
Promenad i regn i vacker trolsk mossbelagd skog utan att träffa på vare sig älg eller vildsvin....tack och lov!
Bara tokiga kor som sprang omkring i sitt hägn.
 
Efter dusch och mat sitter vi och har söndag.
Jag med min blogg och sen bokstund och Pärlan spelar Tv-spel.
En väldigt skön söndag.
Hoppas Din oxå är en bra sådan!
 
Kram Johanna
❤❤❤

Kommentarer:

1 Johanna:

skriven

Hej! Hamnade på din blogg via twitter. Får en riktigt härlig känsla av dina fina bilder och jag kommer garanterat att komma tillbaka! Ha en bra vecka.

2 Johanna:

skriven

Vad gullig du är och vad kul att höra! Tack!! Kram

Kommentera här: