Boktips.

 
Snöar lätt in när en god bok hamnar i mina händer.
Att få va i en annan historia, med andra, väl beskrivna människor, i nya miljöer och tankar som skiljer sig en smula från mina.
 Min vardag får ett annat perspektiv, andra idéer och tankar med ett annat djup.
Skratt.
Desperation.
Tacksamhet.
Glädje.
Sorg.
Smärta
 
En tillflykt, ett sätt att vidga min egen tanke och känsla.
Få förståelse för andras sätt att tolka världen.
 
Jag älskar verkligen att försvinna i dessa ord och texter.
En vila för själen.
 
eftersom andra delen av nu lästa serien inte kommit än började jag igår läsa Rädda menige Ryan. 
Sett filmen för många år sen, men inte läst boken.
den är såklart grym.
Helt galen men oxå varm med ett hopp som nog bara uppkommer i extremsituationer.
Läs den.
 
Kram

Kommentera här: