Smått lyrisk asfaltsunge.


Ju mer jag bor in mig där äppelträden blommar och gräset lockar precis utanför fönstret....
Där mina barfötter vill gå...
Där nu mitt liv finns...
Mina älskade...
Desto bättre blir det.
Ett lugn finns.
Och skönhet.

Idag var vi verkligen på landet.
Landet med stort L.
Där korna finns precis inpå knuten (med stängsel emellan, tack gode himmel!!)
Fåglarna sjunger högre än någon annanstans.
Och det finns ett lugn.
En slags vila som kan va skön för att hämta kraft från vardagspysselstressen.
Jag hade en dotter som blev lite lyrisk nästan och tyckte det var så mysigt.

Ett asfaltsbarn hungrig på lantluft, helt enkelt.

Kram och skööööön helg!
Ikväll gäller firande av min fina papps❤

https://cdn2.cdnme.se/cdn/7-2/1688604/images/2012/pic_203091908.jpg" class="image">

Kommentera här: