Jaha...adjö då!

Sitter i fönstret i vardagsrummet och ser ut i en tom lägenhet, ut mot gatan.
De målar om grannhuset.
Det rör sig i huset, men det är ändå tyst.
De flesta arbetar nog.
Mötte grannflickan i trappen.

Här har jag haft det bra.
Här fann jag ro, en ny tid och hittade tillbaka till mig själv delvis.
Upptäckte oxå nya sidor.
Har haft vänner här, middagar och kaffedrickande, djupa samtal och peptalk.
Familjen samlades här ett par jular..,
Goda dagar med mycket skratt.

Det har sjungits och spelats mycket här.
Av mig och min dotter.
Sångglädje har fötts, och varma känslor.

Min nuvarande sambo och jag har kurat ihop oss i soffan här, druckit latte, rödtjut och pratat...

Nu är det dags att lämna nycklar.
Så nu säger jag...
Adjö då och Tack för vad du varit kära lägenhet!

Må någon annan finna ro och glädje här!

Kram
Johanna

Kommentera här: