Att vara chillande klok....



Minnen från ett gött Egypten....

Funderar idag.
På hur jag bäst är klok.
I att stödja, att finnas i lagom balans och att ge och låta va...
Att pusha, att göra gummibandet längre och slappare.
Och att samtidigt fånga upp, verkligen visa att jag fångar om någon faller.
Men hur är jag bäst klok?
Både mot andra.
Men också mot mig själv...?

Jag är säkerligen inte unik.
De allra flesta skulle nog behöva en större dos av det ena och en väldigt mycket mindre dos av det andra.
Mindre av dåligt samvete, Jante eller vad tusan man vill kalla eländet.
Mer av tillåtande attityd mot sig själv.
Att våga låta vara.
Att våga släppa in.
Att våga andas djupt.
Att tillåta sig ta emot, bara vara och vara närvarande.
Utan att så mycket kolla klockan och passa tiden.
Chilla mer.

Ja, jag tror att jag borde bli mer chillande klok.
För det tror jag är klokt egentligen.

Jag börjar nu.
Med en stunds meditation.

Just, alldeles nu....

/Johanna ♥

Kommentera här: