Sakta söndag

En sakta söndag.
Innebär förvisso inte mycket sovmorgon på grund av dotterns första dag i musikalläger, men det är en stilla lunk.
En stilla dusch, frukost med mannen i mitt liv...
En stilla bilfärd med Billie Holiday i högtalarna i min nybesiktigade och genomgånga, godkända lilla plåtpärla:-)!!

Hämtar en laddad och skön unge, som ska tillbringa dagarna 5 på läger med det bästa hon vet - sång & dans.
Härligt att kunna ge henne det.

Nu Rigmor Gustafsson på spotify.
Ger lugn och skön lunk i själen.
Om några dagar går ja gpå välbehövlig och efterlängtad semester..det gör att det känns rätt lätt med söndag idag.
Extra lugn och skönt.

Önskar vackert väder, sol och värme som kan ge det extra chillandet vi så väl behöver efter 1 års slit.
Vi behöver en dos av det, alla, tror jag.
Det är liksom belöningen efter alla kalla månader.
Jo, jag vet, det sägs att det också har sin tjusning men jag har lite svårt att se just det med vintermånaderna.

Jag har nog alltid varit en riktigt sommarbrutta.
Barfota i gröngräset...GUD vad skönt!

Önskar en skön söndag till Dig.
Ta vara på din dag.
Livet har bråttom.
Men inte nödvändigtvis, denna dagen.

Kram Johanna

Kommentera här: