Glad & Skön Midsommar

Paradisbuske....!
 
P & J - of course.....<3
 
Första dagen på semestern...eller egentligen börjar den ju inte förrän på måndag:-)!!
Otroligt skönt!
Sovmorgon lääääänge, också väldigt skönt.
 
Serverad frukost, slapp och lite dammsugning och dukning och plockning av väl valda lupiner som ej ännu vissnat (inte lätt att hitta) och några paradisbusk-kvistar (fick jag lära mig att de hette igår)...
Blommiga servietter.
Blommig duk.
Midsommar it is.
Vänner till glinen här.
Lugnt och skönt häng.
Musik från alla hörn (som jag gillar och är väldigt van vid:-))
Vacker man.
Vackra barn.
God mat.
Majtessill och gräddfil, nypotatis och gräslök...
nåja, hemmagjorda köttbullar till de icke älskande fiskbarnen...
Sen meningen är att grilla men det kan bli ugn som blir aktiv beroende på vädergudarna...
God sallad, sås, smörstekt sparris...
Jordgubbstårta.
 
Det är midsommar mina vänner.
I min själ är det ett skönt lugn.
Oväder som hotar, till trots.
 
Kärlek ger förunderlig styrka.
Ro.
Styrka att möta svåra saker, och styrka att ta tag i egenskaper värda att arbeta med.
Det ger kraft och tro på den egna förmågan.
 
Kram !!
 
Johanna
 
 

Kommentera här: