Odjurets fula tryne.

Vad sades igår, egentligen?
Vad tyckte och tänkte hon?
Retorisk...?
Tja, det kan man säga.
Lyssnade gjorde man eftersom provokationen fanns.
Innan några nyanser syntes.
Eller skönjades.

Provokation var liksom ämnet för dagen.
Mycket känslor och spännande tankar dryftades.
Om att det inte är den kloka och genomtänkte modellen av en som alltid gör sig gällande, utan ibland kommer primalfiguren upp och visar sitt mindre sköna tryne.

Oftast, med träning och ökad medvetenhet, kan man styra det.
Andas djupt några gånger och sen lugnt möta provokatören.
Ibland vinner odjuret i en.
Och det må vara mänskligt, så länge medvetenheten finns.
Så länge reflektionen och tanken om att säga förlåt finns.
"jag gick för långt- det var dumt. Förlåt".

Mycket tankar i efterhand.
Inte helt klar över gårdagen men det föddes frön, som just nu processar.
Och som gjorde mig trött och fruktansvärt otålig igår...
Jo, jag bad om ursäkt för det.
Det var inte ok.

Idag är jag lugnare, men fortsätter processen.

Härlig fredag till er!
Vi ska åka till min käre bror i helgen - underbart <3!!!

Kram
Johanna

Kommentera här: