Tid så viktig.


Efter jobbet till affären, och sen kvickt hem för att skynda mig ut i solen!
En promenad i vackra, nu begynnande välkända och sköna kvarter.
Vackra vyer i våren och Melissa Horn i öronen.

Dansat med dammsugaren, slängt i en tvätt och sitter nu med orden i handen.

Så viktigt.
Den där tiden.
Ensamma tiden.
Jag behöver den så väl, och kan bli stingslig utan den.
Den ger mig kraft, lugn och ro.
Just nu är det helt tyst från andra ljud än tvätt- och diskmaskin.
Också rätt skönt.

Om en stund kommer min älskelse hem, dags för lite matlagning.
Eller terapi, när huset är stilla och kött, potatis och grönsaker ska fixas till.
Det gör gott för min själ.

Pärlan har en hektisk vecka, repar efter jobbet varje kväll och möts av antihistamin medvetslös kvinna...
Å andra sidan: Det kanske är hans sköna och viktiga ensamma tid!

Pöss❤

https://cdn3.cdnme.se/cdn/7-2/1688604/images/2012/pic_191610285.jpg" class="image">

https://cdn2.cdnme.se/cdn/7-2/1688604/images/2012/pic_191610311.jpg" class="image">

Kommentera här: