Nostalgitripp & Tyrolen

 
 
I det vackra vädret for vi till Tyrolen, på landet utanför stan.
Då  menar jag verkligen landet.
Bland kossor och ladugårdar, grusvägar.
Bland massor av gamla bilar och motorcyklar, från 50-60-talet.
Och en fantastiskt cool miljö med fik, trevliga människor, loppis, LP-försäljning...
 
Och det vill jag lova:
Min dotter var smått exalterad.
Vadan detta?
Har jag närt en riktig hippie vid min barm...?!
 
Hon gick igång bland gamla Allers från -49, som också inköptes för att ha som väggprydnader - inramade.
Lp med Alpahville och Elvis kom också med hem:-)
Jo, det var fräckt - det var det.
Och folkabussen var rätt cool.
Skapar nostalgi och ungdomsminnen för mig, medan det skapar en längtan av en annan, ej upplevd tid, hos Frida.
I en folkabuss har jag åkt på semester, sovit i bussen och kört genom Tyskland på landsbygden med trasig kopplingswire - i jakt på en bilverkstad som kunde fixa denna "kupplungzug".
Dessutom körde vi efter solen, eftersom vi inte hade någon karta - så av tips på var verkstaden låg körde vi enligt kartan solen på himlen med min brors hjälp...
Hittade gjorde vi, och kopplingen funkade sen hela vägen ner till Tjeckien.
 
Det var en skön, lite minnenas afton.
Och lite nyupplevelser och beundran för de som skapat detta ställe.
Med helt rätt stil.
Kan varmt rekommenderas.
 
Må gott kära ni!
Kram
Joey
 
 
 
 

Kommentera här: