En jäkligt onödig uppfinning?!?!

 
Pigg-upp-piller....finns det tro?
Någon vitaminkick så man blir pigg som en mört, som en duracellkanin typ?
Vill ha!
Trött som en kokt spaghetti, eller en blöt disktrasa istället.
 
Jo, jag vet...
Det är liksom höst.
På morgonen behöver jag tända varenda lampa jag ser för att jag ska fatta att det överhuvudtaget är morgon.
Johodå, godmorgon Johanna - det ÄR morgon. Promise...!
Fast kroppen skriker att NEJ - det måste vara natt. Det är en pina att stiga upp i denna tidiga timma när mörkret finns utanför - och innanför - dörren.
 
Absolut.
Hösten kan vara vacker.
Högt i luften, blå himmel och sol, vackra färger som trollas fram innan bladen singlar ner till en lång vila.
Men mörkret....?
Var inte det en högst jäkligt onödig uppfinning?!?
 
Efter dagens arbete slog vi oss ner i soffan, älskelsen och jag, och fick lite musik till oss.
The Commitments.
En jäkligt rolig, dråplig och musikaliskt skön film om en smubbe som startar ett soulband i Dublin.
Se den vettja:-)!
En liten tröst i blåsmörkret.
 
Jo.
Minsann.
 
Har lånat en bok på bibblan också.
Det är också ett rätt bra nöje. Även på hösten.
 
Kram till dig!
 
Johanna

Kommentera här: