Denna dag. En ordningens dag:-)

Ställde klockan för att sällskapa dottern per cykel till första skoldagen.
Härligt!
 
Blev ju en bra tur på över milen, så svettig och go väl hemma igen så dansade jag runt med dammsugare och svabb till Burlesque-musiken och Simon & Garfunkel...dammtrasan fick svänga runt med Tommy Körbergs toner.
Det går så lätt då!
Tvätten i maskinen fick oxå Körberg-komp, medan täcken och kuddar fick Helen Sjöholm till sin luftning utomhus...
Putsade sista två fönstren också, med nya receptet jag hittade i Smp för en tid sedan efter att ha blivit sur efter putsning med ränder och skit...ättika, vatten och skvätt diskmedel. Blir betydligt bättre. Jag kan nästan nu:-)
Klar!
 
En stund vid datorn.
Med musik.
En go känsla i kroppen efter förmiddagens fejande.
Jo, jag gillar det.
När jag får vara i fred med musik, städa och göra fint.
För liksom efteråt kommer goda dofter och stillhet i själen...
 
Gjorde sista passet som ssk igår, nu återgår jag till mitt vanliga jobb som huvudhandledare på avdelningen.
Det har varit riktigt härligt att vara som ssk, det är ett fantastiskt jobb många ggr  men också ett slitigt jobb.
Det ger dock mycket tillbaka, i alla möten man gör.
Är dock taggad för mina egentliga uppgifter nu, med några pass som ssk här och där också för att uppehålla kunskaper och för att jag behöver den typ av praktiskt arbete emellanåt.
Nu är det schemaläggning, dagar på universitetet, möten och planering som gäller innan höstens sjukssköterske-studenter kommer till oss.
Tjoho!
 
Jag har ett förbaskat roligt jobb.
Jag har en underbart härlig familj - alla inkluderade - och jag har ett bra liv.
Shit pommes frittes!
Tack fina, goda liv.
I love you.
 
Johanna
 
 
 
 
 

Kommentera här: