Din förpackning.

Du är din förpackning.
Om att inte trivas med sig själv, kanske på grund av sin vikt, sitt utseende bottnar ibland i något mer än bara vikten.
Som depression, olyckligt äktenskap, smärtsamma minnen...
Som i sin tur kan ge förvrängd självbild och oxå fällor...tankefälllor.

"jag väger för mycket, alla andra lyckas banta"
"alla andra e snygga"
"inget blir som jag vill, allt e emot mig"

Tänker man ständigt så skapat det en förvrängning inom oss och påverkar hur vi ser på oss själva, menar författaren.
Och jag tror på det.

Det är därför viktigt att för att lyckas med saker man önskar och vill, att vända förvrängdheten.
Till nåt bra. Bättre. Gladare.
Boken jag håller i min hand är nyss påbörjad, den är spännande och får mig att fundera.

Återkommer när mer är läst!

Kram
"

Kommentera här: