Bubbel och Händer.

Tittar just på nåt reseprogram, från Mallorca.
Tjejen använder sina händer som språkrör, är väldigt mjuk i handlederna och snurrar på de.
Oavbrutet.
Då menar jag oavbrutet.
Nästan som ett tics.
Hon presenterar den spanska maten hon äter så man nästan anar att händerna dreglar.
Det är en konst:-)!

Händernas språk.
Min käre far kunde man se genom en glasruta när han pratade i telefon, och när det var jobbsamtal var handen rak och han gestikulerade, liksom ansatte takten genom att ta rörelsen i handen upp och ner.
Festligt!

Min man har också lite söta nycker för sig som gäller hans ögonbryn och en hand, då han djupt försjunken kollar in senaste nyheterna i Porschetidningen....:-)

Undrar vad jag själv gör?
Vet att min vänsterhand ter sig på ett visst sätt när jag står på scen.

Just nu håller vänster hand min ifåne medan jag med höger skriver.
Snart ska höger hand sträcka sig efter efter ännu en jordgubbe och en smutt bubbelcava:-)!

Kram på er!
Joey

Kommentera här: