Jag bär på ögonblick

Jag bär på ögonblick
ögonblick som försvinner
Förlorar sin musik
Jag bär på musiken

Jag har bara ögonblick
Ögonblick som försvann
Jag bär på ögonblick
Ögonblick i min hand

- Anders Widmark


Jag bär på ögonblick.
Anders Widmark, en mästerpianist, med en mästersångerska på CD:n - Helen Sjöholm.
Tänkvärda texter, otroligt bra musik.
Städningen gick som smort, och två fönster putsade dessutom.

Ledig idag, efter helgjobb.
Och jag njuter.
En timmas sovmorgon, kört Fridis till skolan, städat, putsat fönster...
Och nu sitter jag här och bloggar.
Underbart skönt med ledig dag.

Ska fortsätta i det tempot.
Min favoritfåtölj ska få besök av mig, en bok och en kaffekopp.
En stadsrunda får det bli för lite ärenden också.

Ögonblicket.
Jag håller det varsamt.
Hör musiken, känner kaffedoften.

Min dag.

Puss!!

Johanna

Kommentera här: