En lång natt

Legat och snurrat länge nog.
Fram och tillbaka, hit och dit.
Som ett yrväder.
Som en dammtuss i blåst.
Utan resultat.
Ibland är man ju för trög.
Ligger kvar och tror att sömnen bara ska komma.
Som en blixt från himmelen eller så.

John Blund brukar vara ytterst givmild när det gäller min sömn,
men inte idag.
Och så är det ju emellanåt.
Så istället för att ligga kvar som en osalig, irriterad ande
så gick jag upp.
Tlil bloggens värld för en stund.

Det är oerhört tyst i huset.
Och utanför.
Och mörkt.
Väldigt rogivande egentligen ju,
jag  hör faktiskt inte ett enda ljud mer än de från mina älskade som sover gott.
Sköna, bekanta, lugna ljud.

Ska slå ihop datorn,
andas djupt en stund för att få ro.
Speedad i kropp och knopp efter enormt spännande fotbolsmatch
Förmodigen så enkelt.
Min käre bonus har spelat, och vunnit matchen i 90:e minuten,
ni fattar nervpirret efter hur många målchanser som helst...
och efter otroligt bra spel?
Så underbart när det blir en seger till slut:-)

Idag är en annan dag.
Då sover jag bättre igen!

Pöss
Johanna

Kommentera här: