En bitch`s söndagsgrubbel.







Med musik i öronen gick jag runt på nya, sköna cykelvägar.
Såg nya stenar, nya buskar, nya träd...
Fick lite ny inspiration, nya känslor och ett nytt lugn.

Har dock haft världens sämsta tålamod idag...
Inte så bra.
Vet egentligen inte varför heller.
Har fått kaffe, chokladbit, mat...
men varit i någon slags bråk med naturen tror jag.
Trots god promenad, härligt lopp där Flisan kom 3:a!!!, bra sällskap...
Ibland dansar hjärnan vildsint latino!

Ikväll har dottern och jag bråkat med hennes rum,
vilket nog var bra!
Möblerat om som galningar, städat och rensat ut för framtida loppis.
Är helt slut i kropp och knopp vilket nog också var väldigt bra.
Behövde ta i lite, tänka till och fysiskt bli trött.
Mitt tålamod har stillat sig.

Det är inte alltid så lätt,
att liksom få ihop allt.
Vill så väl, vill så rätt,
och vill hjärta och kärlek.
Vill stilla mig, och samtidigt skynda på...
Livet har liksom bråttom
men ändå är vi här och nu.
Vilan i det är emellanåt svår att finna.

I alla fall...
nu är det söndagskväll och den här bitchen
ska snart finna vila i sin säng.
Det är nog bra för omvärlden, tror jag.
I morgon kanske en rosa, skimrande prinsessa vaknar till liv...?
Eller nä.
Kanske inte.
Men ändå:-)

Puss i örat!

/Johanna

Kommentera här: