Min vecka av ris o ros.


Goa Kristina


Mums.....!


Fina tjejer; Sara & Marie


Åsa, Jan och Helen


Anette, Elisabeth o jag


Felicia i Egypten - 8 år igår:-)!!!


Barnkalas"tårta"


"Svärfar" Börje och "svägerskan" Louise


Världens bästa Dahlberg & min lilla mamma


Kussarna Jakob, Fanny o Fridis


Mai-Britts konstverk


Louise o Flisan i Pet shop-världen


Veckan har gått i 190.
Lite fortare än vanligt, lite mer dåligt samvete än vanligt när dottern inte fått se sin gamla mamma så mycket. 
Där mina underbara nära o kära ställt upp med sina hjärtan, sin kraft och sin bensin....TACK älskade ni♥!!!!

Samtidigt som det har varit en riktigt rolig vecka.
Konferens om VFU i Västerås - alltså verksamhetsförlgadutbildning, eller praktik - där det givits mycket förderag från alla delar av landet, om hur de jobbar med detta och hur de utvecklat sina modeller och sina tankar.
Intressant, roligt, inspirerande och gapskrattande befriande emellanåt:-)
Och man konstaterar snabbt att somliga är födda att hålla föredrag.
Det är medryckande, småkul och tydligt och inspirerande. De ger av sig själva en stund.
Medan andra är mindre lämpliga, och ser ut som att det är det värsta de gjort, läser innantill från Power Pointen, och har ganska svårt att dra på smilbanden.
Och åter andra som är otorlgit kunniga, brinnande för det de gör men ack så högtravande...blev nästan full i fniss när vissa har svårt att ens använda normal svenska. Allt presenterat på ett galet dammigt, universitets- och forskningsspråk. Föga upphetsande att lyssna på faktiskt:-)
Hoppa de låter lite annorlunda i sin vardag...!

Väldigt härligt att de kollegor man har är så goa människor, antagligen noga utvalda för sitt uppdrag faktiskt. Det är ingen slump att just de blivit huvudhandledare.
Varma, sköna, tänkande och kloka människor som har nära till allvar och nära till skratt.
Viken härlig kombo! Tack vänner för härliga dagar!!!

Spelning med Väderlek i fredags kväll.
Sittande skön spelning på Öjaby Herrgård som är så himla vackert.
Varm och skön stämning.
Och känslan av att de jag spelar ihop med är så otroligt kompetenta och duktiga och goa gör mig varm.
Och jag får vara med:-)!

I går var det 190-dag....!
Förmiddagskalas för Felicia som fyllde 8 år, med bästaste lekledarna Fanny o Frida...
och så lite släktkalas på det. Mysigt, gott och trevligt!

Igår kväll, gjorde jag lite mat, vi tog varsitt glas gott rödtjut och halvlåg sen i soffan och kollade på Så mycket bättre.
Idag sov vi länge, låg kvar ännu längre...
Välbehövlig vila.

Söndag, mina vänner.
Oftast en ganska skön dag.
Det är det idag, om än lite vemodig som alltid när helgen tar slut.

Puss o kram!
Johanna

Kommentarer:

1 Mille:

skriven

Matklubben .se

Sök på glassfylld citron.

Superlätt och gott!!

mums/Kram På dig

Kommentera här: