Tänker snett....?



Gläds då du snubblar
du slapp just att falla

Jordens undergång...någon som hört talas om det?
Att den snart är här.
Igen...?!
Hur går det till liksom att jorden ska gå under en gång till...jag menar, vi har hört den förut - eller hur... men har det hänt än....?
Nä, jag har liksom inte märkt något:-)
Tror man som person på det när man skriker ut detta över världen eller är det bara för att skrämma upp barn och andra stackars satar?
Inte vet jag.
Jag tror att jag vet men det är bara teorier, och de gör mig likväl lätt trött.
Och jag tycker samtidigt att det är tragiskt att man som person utger sig för att veta nåt sånt, att liksom låta folk tro att man är en profet med "rätt" budskap.
Jo, tjena...
Japp, cynisk är jag. Helt medvetet.
Jag har svårt för att man leker gud som människa.
Som utger sig för att sitta inne med svaren.

Finn din egen väg, människa!
Din egen sanning.
Ditt eget välmående, ditt sätt att finna lyckan.
Kärleken.
Glädjen.
Hoppet.
För dig själv och för andra, inte för att skrämma upp och göra folk illa.
Så mycket roligare vi har om vi ser livets goda, njuter av dagen och ler mot varann istället♥.
Om det finns någon gud, så är han nog lite mindre fördömande och mindre domedagsmässig.
I alla fall enligt min sanning:-)

Kram i kvällen!!

Johanna

Kommentera här: