Tänk om



Tänk om just jag vore någon i ett annat land.
Med andra föräldrar, andra förutsättningar, annan utbildning och annat hem.
Tänk om just jag vore en flicka i Indien utan pengar på fickan och ett hem att gå hem till?
Eller en tiggare någonstans i världen, sittande på marken utan skyddsnät, mat eller hela kläder på kroppen?
Tänk om just jag vore någon som just fick ett hemskt besked, att någon nära förolyckats, eller en sjukdom drabbat en, att någon som man älskar vill lämna en. Tänk om.

Istället är jag en kvinna som har snälla och goa föräldrar som gett mig allt efter bästa förmåga (TACK!!!), jag har en utbildning jag själv valt, jag jobbar med något jag gillar och har valt att utveckla enligt det förutsättningar jag har.
Jag har lite pengar på fickan, inte mycket men jag klarar mig.
Jag har en underbar dotter, en fin lägenhet med värme och vatten, kläder att ta på mig och mat i kyl och frys.
Jag är lyckligt lottad, inga tråkiga besked har nått mig, jag lever i en vacker värld med nära och kära som finns, bryr sig och som jag älskar.
Jag har fina vänner som jag just nu träffar alltför sällan, men jag vet att ni finns och jag älskar er.

Tänk vilken tur jag har!

Kramar
Johanna

Kommentarer:

1 linda s:

skriven

Puss & Kram till dig fina Johanna. Love / L

Kommentera här: