Lördagsgodis

Lördagsgodis i form av soooovmorgon, kaffe i solen, Goa barn, kelen katt, pussande man... Helt ok start på dagen må jag säga. Är förkyld som en Öken råtta men har ingen feber. Sov nog bort det mesta av bacillerna igår!!! skönt! En slö o vilande dag ärnog bra så även idag för att bi kry. Nästa vecka är det verkligen full rulle med examinationssamtal för alla studenterna. Sen är vårterminen snart slut, det går otroligt fort! snart skolavslutning, semester och efterlängtad sammanhängande ledighet, tjoho! Snibben i staterna har redan flyttat fram tiden för jordens undergång...jo, tjejs. Högst trovärdigt om ni frågar mig. Han som var så säker?! Han vet inte vad oro han ställt till med, o fått barn o kanske även vuxna att skruva oroligt på sig när natten kommer. Han får ju tro vad han tror men att skrämma upp en hel värld är inte medmänskligt, inte fyllt av kärlek. Jag föredrar nog att tro att vår vackra värld fortgår, att vi har fler dagar.till vårt förfogande. Fler dagar att fundera över hur vi fortsatt vill leva våra liv. Jag tror nämligen att det är så det förhåller sig. Jag tror på livet. Och en fortsättning, där vi kan välja våra vägar precis som nu. En skön lördag önskar jag er. Johanna

Kommentera här: