Glammigt?

Lite schematänk, examinationssamtal, reflektioner skrivna i studenternas USB-minnen, tandläkarbesök och så skoinköp till ett bröllop vi ska på snart....
Och frågan är...blir det roligare, liksom mer vardagsglammigt härligt att laga mat iförd högklackade svarta pjuck med fin liten rosett på?
Jag tror jag ska pröva. De behöver ju liksom kännas in lite ändå, och vem vet...kanske får maten ett stänk av lyxsmak i sig av bara min klädsel?
Värt ett försök!



Känner mig inte så glammig precis.
Är trött som en gnu, senaste veckan känns som att det gått på ren vilja.
Vardagspyssel i mängd, som för alla, känns ju inte alltid heller särskilt upphetsande eller vad tycker ni?
Men alldeles nyss i klädd stassen jag ska ha på mig på pingstafton (inköpt i New York) kände jag mig en smula lyxig så här på onsdagskvällen:-)

Ett glas vin till kycklingen jag strax ska göra får det också bli.
För att öka livskvaliteten och njuta av att jag ändå får vara med om vardagspysslet.
Att jag har ett jobb och ett hem att liksom kunna pyssla med, en tvättmaskin att tvätta i och at tmin kropp lyder när jag städar och handlar...det i sig är ju egentligen en lyx!

Japp, nu ska jag inte gnälla mer.
Nu blir det Sarah Vaughn på itunes och baconlindad kyckling med balsamicosås.
Och som sagt, ett litet glas vin.
Börjar trots allt lite senare i morgon när jag ska till universitetet.
DET är ju också en lyx!

Pussens på er <3
Johanna

Kommentera här: