Plastfilm & pecannötter



Har nu efter alla konstens regler i instruktionerna tjofsat på en ny plastfilm på Fridis iphone.
Spraya fingertoppar, och pilla med kort för borttagande av små mesluftbubblor...tja, på plats och Fridis nöjd med en fåne utan fingeravtryck. Gott så!

Provade en ny choklad som jag inhandlade...
Såg först efteråt (tycket den smakade lite mystiskt för min icke vana smaklökar) att det viss var kokos, sea salt OCH pecannötter. Nåja, tänkte jag. Det märker jag om det skulle vara nåt...
Och tänk att nu vet jag!
Pecannötter och Johanna ska inte kombineras (såvida man inte vill mig illa så kan det ha samma resultat som en gnutta arsenik kan hända:-), ett tips bara!)
Svullnade på tungan o kände mig konstig efter typ 10 minuter...cortisondos i högdos fick det bli. Lite inhalation.
Så! Saken biff. Inget akutbesök, men heller inget sug efter fler nötter!!!
Men nu vet jag i alla fall;p!

Dags för hämtning av dansant unge, fetaostkyckling, vanlig, hederlig jäkla mörk choklad och ett glas rödtjut så här som fredagsmys.
Lite TV och mysprat.
I morgon bitti är det jobbdags, och sen mina vänner är det hålla-tummarna-dags då älskelsen tävlar i talangtävling. Kul! Hon är taggad och nervös och skitlycklig så det är så bra det kan vara!

Morsning, ha en underbar fredagkväll!

Snön är dessutom på väg bort....imorgon är det nog vår igen!

Och snart är det söndag....då kommer världens bästaste Dahlberg hem! Tjoho!

/Kram
Johanna

Kommentera här: