Underbara måndag!







Klockan 6 slog jag upp mina ögon, tittade på klockan och sa strängt till mig själv: Blunda och sov människa!! Du har ju faktiskt semester. Sagt och gjort, jag gjorde så, och vaknade först kvart i 9 igen. Utvilad och en härlig känsla av att jag fått sova ut.
Satte på mig träningskläderna, tog en snabb espresso och på med gympapjucken och tog mig en härlig promenad runt Växjöhavet. Härligt!
Gjorde en omelett med fetaost och soltorkade tomater, ännu en kopp kaffe (fastän denna gången en hederligt bryggkaffe med bästa kaffet Grand Dia av Classic kaffe:-)).
Bra start på en bra dag!!

John Mayer sjunger vackert ur mina högtalare.
Duschen är redo.
Känslan av att vara ledig är nästan magisk...
I år lika bra som förra året, så jäkla underbart.

Semester har för mig kunnat innebära en ångest, ledighet har inte varit förknippat med goda saker, inte skönt slappt liv utan större krav. Men det är det nu, och det är alldeles, alldeles underbart.
Finns säkert en hel del både barn och vuxna som faktiskt inte alls ser fram emot ledighet av olika anledningar.
Föräldrar som ballar ur när det är semester, som dricker för mycket, som inte egentligen inte har lust att hitta på sköna saker utan tycker det är endast besvärligt.
Eller där föräldrar inte är överens om vad som ska göras, vad man vill lägga tid och energi och lust på. Där man förväntar sig att kärleken ska blomma fastän resten av året varit ett riktigt skitår.
Orealistiska tankar om var sommaren står för.
Kraft till er.
Det finns en bättre tid framför er om ni vågar se mörkret och ta er ur det.
Det finns hopp, sol och sommar!

För min del är det här första dagen på 4 veckors ledighet.
Underbara måndag är det verkligen idag.
I eftermiddag kommer min kära dotter hem, vi ska på kalas hos goda vänner...
Efter duschen ska jag inta min balkong med god bok!

Underbar måndag till dig också.
Och en stor kram.

/Johanna

Kommentera här: