Älskade Taikon!

 Dennis ♥


 A-K ♥



 Dante ♥

 Jag o Pärlan Patrik

 Jag med GOA tjejer ♥!

 Mannen i mitt liv o jag♥

 Vänner♥

Dagen idag har i stort varit en bra dag.
Jobbet har flutit, schema till studenterna för nästa omgång är klara (vågar inte skicka de riktigt ännu ifall det fortfarande kan komma ändringar som det liksom brukar:-), redigerat ett Pm, beställt läkemedel...och visst ja, jag har varit delaktig i att en duktig student blir vår ssk i sommar....diverse bra saker har jag hunnit med.

Fått mitt ben betittat, hav tålamod fröken var ungefär kontentan så det ska jag försöka ha....;p!
Men det är bättre. Och det är naturligt att det gör mer ont på natten...vet jag egentligen men med mig själv vill jag liksom trolla lite fortare!
Min höna kom till jobbet för att vi skulle uppsöka hudmottagningen i hop, sen fick hon lyssna när vi hade ssk-möte efteråt. Tror inte att hon fick några större men av det, jag har världens goaste jobbarkompisar.
På en arbetsplats är det verkligen många goa hjärtan samlade hörni! Tack för att ni finns!
Suzan, du är en pärla som alltid öppnar famnen för min älskelse när hon kommer!

Dotera och jag fick en stund ihop efter jobbet, i väntan på pappa.
Kollade in lite tokklipp med Babsan på Youtube (som hon verkligen gillar!) bland annat.
Pratade om livets större frågor mest.

Har varit upprörd så det rykt ur öronen (eller har det rykit....?) som på en ilsken, fet drake!!!

Och samtidigt konstaterat: Tack ni som finns i mitt liv, som ger mig energi och lycka, glädje, en känsla av att jag nog inte tänker helt galet och i slalom.
Tack ni älskade bonusar, tack älskade dotter, vänner, föräldrar, före detta svärmödrar, tack älskade Pärla att ni finns och berikar mitt liv så otroligt mycket!
Jag vet att ni finns, och jag hoppas att ni vet att jag finns för er.
Jag hoppas så att jag tillfört något gnutta bra i ert liv, liksom ni har gjort i mitt.
Jag har spytt ur mig saker denna kväll, som bubblade över lik en tvättmaskin fylld med Yes diskmedel istället för tvättmedel...
Tack för att ni orkade lyssna.

Hur dan människa vore jag om jag inte fått ta del av de människors liv som kommit i min väg?
Antagligen en mycket mer trångsynt och egoistisk människa.
En absolut mindre erfaren människa, som inte fått så mycket att ta del av.
Är så glad att jag fått vandra en kortare eller längre bit med er, fått dela erfarenheter, glädje, sorg, galenskaper med er.
Fått se somliga av växa upp, bli nästan vuxna...underbart att ha fått vara med på den resan!
Fått se somliga av er må så himla dåligt, men ni har klättrat och funnit att det finns goda dofter, vackra blommor och ljuvlig musik även efter den bittraste smak.
Har förmodligen varit en riktig bitch emellanåt, bråkat och skrikit, varit obstinat...och vuxit även jag. Tack kära paranteser för att ni stått ut:-)!

Jag har tänkt fånga dagarna framöver - så gott det bara går!
Det finns de som har det så mycket tuffare, som sliter sitt hår och önskar sig febriga att få uppleva lite, lite till....
Mina tankar går till er.
Och mina tankar går till er som lever de nära. Styrka till er. Verkligen all styrka till er!!!!

Nu ska ren tvätt vikas. Som doftar gott.
Till det ett litet, litet glas vitt vin och Rigmor Gustafsson.
För att försöka fylla på min själ och mitt hjärta med lite gott inför kvällens vila.

Fridens liljor till er!

Johanna





Kommentarer:

1 Erika:

skriven

Och jag tackar för att du finns i mitt liv!!!

Kram<3

2 Johanna Roth:

skriven

<3!

Kommentera här: