Underbart skön morgon, beordrad att ligga ...

dsc02566 (MMS)

Underbart skön morgon, beordrad att ligga kvar för att vila! Man tackar allra ödmjukast! Hämtade kaffe och smp, låg oförskämt länge kvar innan duschen kallade. Lagom nu så här vid lunchtid sitter jag i läshörnan och stunderar angående kommunikation medan lillHönan kollar barnTV. Stora hönorna är iväg bland hästar, rider och tar foton. Känner mig lite smått pirrig inför kvällen. Smått pirrig och stort sugen. Egentligen helt fel tid med tanke på min kvällströtta läggning men jag får väl ett och annat adrenalinpåslag framåt kvällen kan tänkas! Ser fram emot det, hoppas vädret lockar många - det är åtminstone inte 20 minus ju;-). Antar att det är fler än jag som längtar efter våren...? Efter att sitta ute på sin favoritplats med en kaffe och en god bok? Få ha fötterna i det fria och känna solens värmande strålar...det kommer! Det är en tröst. Och att dagarna just nu är lite längre är en tröst! Ljuset är efterlängat. Det ger energi och lust, och jag kan uppleva att med vår, sol och sommar föds lite mer mod. Lite mer Jävlaranamma- känsla. En god känsla värd att ta tillvara! Ha en skön kulturnattslördag! Kanske kan den oxå ge lite lust och Jävlaranamma?Kramar<3

Kommentera här: